Stav addinu: v běžném provozu
Počet uživatelů (úřadů): 10+


AISEO

Nebo-li Agendový informační systém evidence obyvatel je spravován Ministerstvem vnitra, a jsou do něj jsou zapisovány údaje: příjmení, jméno, popřípadě jména (matriční úřad, krajský úřad- u osoby, která nabyla státní občanství) ,adresa místa pobytu (po novele zákona i doručovací adresa, ohlašovna). Datum, místo a okres narození, u narozeného v cizině datum, místo a stát jména (matriční úřad, krajský úřad- u osoby, která nabyla státní občanství). Případně datum, místo a okres úmrtí, u zemřelého v cizině údajů datum úmrtí, místo a stát. Následuje státní občanství, popřípadě více státních občanství (matriční úřad, krajský úřad- u osoby, která nabyla státní občanství)

Tento addin tedy umožňuje získávat tyto informace přímo z registru pomocí aplikace Evolio.

Subjekt

Subjekt je daná osoba vyskytující se v registru.

Stavy subjektu

Subjekty mohou mít stav podle toho jak je úspěšná komunikace se serverem. A to mohou být následující:

Empty – žádný stav

NegativeError –  nevyplněné Rodné číslo(dále jen RČ) nebo datum narození

Error – nastala obecná chyba

Positive – přijata odpověď

Negative – nedohledání subjektu

Done – všechny odpovědi jsou naimportováni

Import

Následuje import do systému a zpracování subjektu, ten taktéž závisí stavu subjektu.

Negative – vytvořená odpověď pro nedohledání subjektu. (Úkol pro při negativní odpovědi podle nastavení.) Změna stavu na Done.

NegativeError – vytvořená odpověď typu Error – Nevyplněné RČ nebo Datum narození (Úkol pro podle nastavení). Změna stavu na Done.

Error – vytvořená odpověď typu Error s popisem chyby (Úkol pro podle nastavení). Změna stavu na Done.

Done – subjekt je již importován.

Positive – příprava na Import.

Proces ve stavu Positive

  1. Načtení odpovědi

Načte se odpověď z ROBu(registr obyvatel) pro lustrovaný subjekt. Když má subjekt stav Positive musí mít alespoň odpověď z ROBu, ale odpověď AISEO není nutná. Informace o příbuzných poskytuje pouze AISEO. Jestli nemáme odpověď z AISEO není možné zjistit informace o příbuzných. Pokud odpověď z AISEA dostaneme, zjístíme si odpovědi příbuzných. Nejdříve odpověď z ROBu. Pokud neexistuje pak nebude ani odpověď z AISEO.

  1. Import Subjektu

  • Kontrola, zda je klient stále v databázi. Jestli není, tak skončí chybou.
  • Jestli neexistuje odpověď z ROBu končí chybou
  • Jestli nemáme odpověď z AISEO pak nemáme ani informace o příbuzných. Přesto se budou importovat odpověďi ale pouze z ROBu. (viz. Import ROB). K výsledku lustrace se přidá informace, proč nemáme informace z AISEO/AISC. (Nedohledání, nastala chyba při stahovaní nebo je subjekt cizinec a AISC není povolen)
  • Jestli máme odpověď z AISEO tak se naimportuji data z AISEO/AISC (viz. Import AISEO/AISC)
  1. Import Manžela

  • Informace o manželovi jsou pouze v AISEO, takže můžeme importovat pouze když máme odpověď z AISEA.
  • Jestli neexistuje odpověď pro manžela z ROBu tak se vytvoří úkol „Nebylo možné lustrovat manžela, protože se nestáhl z ROBu“ a manžel nebude naimportován.
  • Když lustrujeme subjekt vrátí nám pouze některé informace o manželovi (někdy je mezi těmito informacemi i AIFO, ale někdy ne nemusí být). Z těchto informací získáme AIFO na ROBu a stáhneme kompletní data manžela.
  • Pokud druhá fáze z nějakého důvodu nestáhne data z AISEO/AISC pak se vytvoří úkol „subjekt byl prolustrován jen na ROBu“ a budou se importovat pouze informace z ROBu
  • Nejdříve zjistíme, zda je manžel v databázi a když není tak ho vložíme. Dále aktualizujeme klientovi hodnoty kopTypType a kopDruhType. Tyto informace jsou v tabulce Vazba_KOP. Pokud nejsou zadány tak budou tyto hodnoty prázdné.
  • Poté se provede Import ROB a AISEO, podle odpovědi, které jsme načetli.
  1. Výsledek lustrace pro subjekt
  • Všechny Importy (Import Rob, Import AISEO, úkony, úkoly) jsou v transakci
  • Commit, tedy potvrzení transakce, nastane až při zapsáni všech informací do databáze. Až poté se změní stav subjektu na Done.
  • Import jednotlivých položek z Import ROB, Import AISEO má dvojí charakter (vygenerují se pouze úkoly nebo se ke každé importované položce vytvoří záznam a to buď „novy“, “změna“, atd.) Podle výsledků všech záznamů se zjistí celkový výsledek lustrace.

 

Výsledky se liší vzhledem na nastavení Importovat odpověď i pro manžela. Podle toho nastanou 3 možné situace:

  1. Nebude zapnuté importování manžela. Importuje se tedy pouze výsledek daného subjektu.
  2. Bude zapnuté Importovaní manžela, ale subjekt nemá žádného manžela. Importuje se pouze výsledek daného subjektu.
  3. Bude zapnuté Importovaní manžela a subjekt má manžela. Budou dva výsledky lustrace. Pro povinného a pro manžela.

Změna Fáze Ticketu

  • Jestli je nějaký subjekt v Error pak se hromadná součinnost přepne do fáze 4-Error
  • Jestli jsou všechny v done ticket se přepne do fáze 5-Ready

Import AISEO/AISC

  1. Blokace

Jestli existují nějaké blokované údaje pak se vytvoří úkol „AISEO blokuje některé údaje o subjektu {Jméno Subjektu} dle § 60 zákonu 111/2009 sb. Tyto údaje jsou nyní nedostupné: {Blokované údaje}.“ Úkol je přiřazen dle nastavení na Úkol pro při blokaci údajů subjektu.

  1. Místo úmrtí

Jestli je v odpovědi uvedeno místo úmrtí a zároveň není uveden datum úmrtí vytváří se úkol. Úmrtí klienta se natahuje z ROBu, ale když není datum uveden tak je považován za živého. Proto se vytváří úkol pouze když je uvedeno místo úmrtí, ale není uveden datum úmrtí. Úkol má formát Povinny {Jméno subjektu} zemřel v {místo smrti} a je přiřazen dle nastavení Úkol pro při povinný zemřel. Vytváří se pouze když je klient povinny!

  1. Pohlaví

Pohlaví se určuje na základe RČ.

  • Jestli nemá uvedené RČ v odpovědi tak se nic neimportuje.
  • Jestli nemá uvedeno pohlaví nebo nastane změna, vytvoří se výsledek typu „nový záznam“ nebo „změna záznamu“
  • Následně se aktualizuji hodnoty klienta Pohlaví, Upravil, Upraveno
  1. Právní způsobilost

Způsobilost se importuje pouze když je klient povinný a máme vyplněné údaje zbaveni způsobilosti a omezeni způsobilosti z AISEA

 

  • Získáme původní omezení z databáze pro klienta a aktuální omezení z odpovědi AISEA. Poté se hodnoty porovnají. Úkol se nevytváří pouze když nastane změna z NULL -> NE. V opačném případe se vytvoří úkol pro Úkol pro při omezení právní způsobilosti. S textem Povinnému {jméno subjektu} bylo upraveno omezení právní způsobilosti na {hodnota způsobilosti}.
  • Zbavené způsobilosti používá stejný princip vytvoření úkolu. Změna je jen v textu úkolu Povinnému {jméno subjektu} bylo upraveno zbavení právní způsobilost na {zbavení způsobilosti}.
  1. Rodinný stav

Importuje se pouze, když je uvedena hodnota RodinnyStav. Jestliže klient nemá vyplněn rodinný stav Importuje se „nový záznam“ a u klienta se aktualizují hodnoty RodinnyStav, RodinnyStavOd, Upravil, Upraveno. Pokud se RodinnyStav změnil, tak se vytvoří úkol pro Úkol pro při povinný změnil rodinný stav s textem Povinnému se změnil rodinný stav z {původní} na {aktuální}. Jestli se stavy shodují, ale klient nemá vyplněné RodinnyStavOd tak se vyplní a výsledek bude „nový záznam“. Taktéž se aktualizují hodnoty RodinnyStavOd, Upravil, Upraveno.

  1. Rodné číslo

Pokud nevrátí AISEO RČ klienta, addin se rozhodne co dělat podle nastavení Importovat subjekty bez RČ. Jestliže je nemá importovat, poté Import subjektu skončí chybou s textem Nelze importovat subjekt {jméno subjektu}, protože registr AISEO nevrátil jeho rodné číslo. V opačném případe se vytvoří informace, že se k subjektu nevrátilo RČ ale přesto bude importován.

 

  • Pokud subjekt v databázi nemá žádné rodné číslo, tak ho doplníme. Výsledek bude „nový záznam“. Subjekt jsme mohli ztotožnit podle datumu narození na ROBu (klient nemusel mít vyplněné RČ)
  • Ověříme získané RČ z odpovědi a pokud není platné, import subjektu skončí chybou s popisem.
  • Pokud se neshoduje tak se podíváme, zda není RČ z databáze v původních RČ v odpovědi:
    1. Pokud není, import skončí chybou s textem Nelze importovat subjekt {jméno subjektu}, protože se neshoduje rodné číslo uvedené u subjektu s rodným číslem vráceným z registru AISEO. Rodné číslo subjektu je {RC z DB}, rodné číslo podle AISEO je {RC odpověď}.
    2. Jestli se RČ nachází v původních RČ získáme jeho platnost(pokud je uvedena). Pak bude výsledek „změna“ s textem U subjektu {jméno subjektu} došlo ke změně rodného čísla. Aktuální rodné číslo podle registru AISEO je {RC AISEO}. Rodné číslo u subjektu je {RC databáze}. Toto rodné číslo bylo platné do {datum platnosti}.
  1. Rodné Příjmení

Importuje se pouze, když je uvedeno rodné příjmení.

  • Jestli klient nemá v databázi uvedeno Rozený a jeho příjmení není shodné s odpovědí z AISEA pak se importuje rodné příjmení. Aktualizuje se sloupce Rozeny, Upravil, Upraveno. Výsledek je „nový záznam“.
  • Když má uvedeno Rozený a tato hodnota není shodná kontroluje se shoda se sloupcem Příjmení. Pokud je shodná Upraví se Rozený=null, Upravil, Upraveno a výsledek bude „vymazaní záznamu“. Pokud není shodný upraví se Rozený, Upravil, Upraveno a výsledek bude „změna záznamu“
  • Pokud má uvedeno Rozený a tato hodnota je stejná kontroluje se shoda se sloupcem Příjmení. Jestli je shoda upraví se Rozený=null, Upravil, Upraveno a výsledek bude „vymazaní záznamu“.
  1. Ukončené adresy

Ukončené adresy se boudou importovat dle nastavení „Importovat adresy z AISEO“ a když AISEO vrátí nějaké ukončené adresy.

  • Původní doručovací adresy

Ukončené doručovací adresy se neimportují. Jen se ke klientovi ve sloupci poznámka přidá text ukončené adresy dle toho, jaké informace vrátil. A vytvoří se „nový záznam“. Pokud tahle adresa už v poznámce je tak se nepřidává nic ani se nevytvoří žádný záznam.

  • Původní Trvalé adresa

Získá všechny ukončené adresy z tabulky KlientiAdresyUkoncene, které patří klientovi. Poté kontroluji jednotlivé adresy z AISEO odpovědi (adresa1). Jestli se nenachází v databázi pak ji Importuji a výsledek je „nový záznam“. Jestli se v databázi nachází tak si tuto adresu vezme(adresa2) a začne porovnávat:

  1. Jestli má adresa2 označené klaTrvalaAdresa nebo klaDorucovaciAdresa pak se adresa změnila a nastala „změna záznamu“
  2. Jestli nemá adresa2 označené klaTrvalaAdresa nebo klaDorucovaciAdresa kontroluje se změna na základe klaPopis. Poté nastane „změna záznamu“ nebo se nic nestane.
  3. Dále se kontroluje klaPlatnostOd a klaPlatnostDo. Poté nastane „změna záznamu“ nebo zase nic.
  4. V případe změny se u adresy aktualizuje klaUpravil, klaUpraveno. Rovněž taky klaZdrojZjistení= „ISZR AISEO“. Kdyby byl zdroj zjištění jiný tak se jen dopíše „; ISZR AISEO“.

 

  1. Vazba Kop Manžel

Vazba Kop se importuje u Povinného nebo manžela. Jestlize se AIFO u subjektu se nerovná AIFU z odpovědi tak se nic neimportuje (jde o příbuzného). Když se manžel dohledal v odpovědi pro povinného z AISEA, ale nedohledal se na ROBu tak se k výsledku přidá poznámka: Manžel nemohl být importovaný, protože se dohledal jen jako manžel, na Robu se však nenašel a import se ukonči. Při změně vazby Kop se generuji úkoly pro Úkol pro při změně vazby kop vytvořit úkol a neměnit vazby

  • Vezmeme si všechny záznamy z Vazba_KOP, kde kopDruh= “Povinny“‘ s kopIDPripad= CaseID subjektu. (nazveme tuto kolekci Vazba_KOP_Pripad)
  • Jestli subjekt i manžel jsou povinný tak se vazba nezakládá a import se ukončí
  • Ze záznamu z Vazba_KOP si vytáhneme povinnyPovinnyId, povinnyManzelId, manzelExmanzelId. Lustrovaný subjekt může být manžel nebo povinny, dle toho se rozlišuje způsob získaní ID. Tyto ID můžou být i null hodnoty. Poté je několik možností zpracovaní:

Povinny je bud sám anebo se rozvedl, ovdověl

Hodnoty: povinnyPovinnyId not null, povinnyManzelId =null, manzelExmanzelId =null

Vybereme si všechny záznamy z kolekce Vazba_KOP_Pripad, kterou jsme předtím vytáhli z databáze, kde jsou hodnoty kopIDNadrizeny= povinnyPovinnyId a kopTyp=“MANZEL“. Nazveme tuto kolekci Vazba_KOP_Pripad_Manzel.

  • Pokud se jedná o Vdovce

Dle nastavení Při změně vazby kop vytvořit úkol a neměnit vazby, se buď vytvoří úkol a k výsledku se přidá poznámka „AISEO vrátilo u povinného příznak VDOV-EC/A. Byla ukončena platnost Vazby Kop. Zkontrolujte prosím manžel-a/ku“ nebo se upraví záznamy ve Vazba_KOP. Aktualizuje se kopUpravil, kopUpraveno a kopPlatnostDo.  Poté se vytvoří úkol Úprava platnosti vazby kop NULL -> aktuální datum. Rovněž se vytvoří úkol „AISEO vrátilo u povinného příznak VDOV-EC/A. Byla ukončena platnost Vazby Kop. Zkontrolujte prosím manžel-a/ku“ pro Úkol pro při povinný zemřel.

  • Rozvedl se

Nová se importuje dle nastavení Při změně vazby kop vytvořit úkol a neměnit vazby. Buď se vytvoří úkol „Požadovaná úprava vazby kop MANZEL -> EXMANZEL“ nebo se budou aktualizovat vazby. Aktualizuje se kopUpravil, kopUpraveno, kopPlatnostDo a kopTyp=“EXMANZEL“.

  • Nemá žádné vazby

Jestli není žádná vazba pak se subjekt sám a nic se neimportuje.

Vrátil se povinný a manžel

Hodnoty: povinnyPovinnyId not null, povinnyManzelId not null, manzelExmanzelId =null

 

Vytáhneme si všechny exmanžely z kolekce Vazba_KOP_Pripad_Manzel tzn. kopIDKlient is not povinnyManzelId a aktualizujeme vazby (kopUpravil, kopUpraveno a kopPlatnostDo, kopTyp=“EXMANZEL). Obdobně dle nastavení buď změníme vazby nebo se vytvoří úkol Požadovaná úprava vazby kop MANZEL -> EXMANZEL.

  • Dále se zkontroluje, zda je manžel z odpovědi ve vazbách. Jestli není pak se založí nová vazba s hodnotami kopIDNadrizeny= povinnyPovinnyId, kopDruh=“POVINNY“, kopZadal, kopZadano, kopPlatnostDo= datum z odpovědi nebo datum vložení vazby a vloží se do výsledku „nový záznam“
  • Jestli je ve vazbách a kopTyp not „MANZEL“, pak vazba existuje ale není to manžel. Nastane změna vazby z „?“ na „MANZEL“. Pak je stejný postup při změně vazba určení nastavením. Úkol Požadovaná úprava vazby kop {?} -> MANZEL.
  • Pokud je „MANZEL“ ale má ukončenou platnost (kopPlatnostDo), tak se také upraví vazba. Dle nastavení úkol Požadovaná úprava platnosti vazby kop do z {kopPlatnostDo} -> NULL

 

Vrátil se jen povinný manžel

Muže nastat, pokud je to lustrovaný subjekt. Je to důsledek toho, že povinný buď zemřel nebo se rozvedl.

Hodnoty: povinnyPovinnyId null, povinnyManzelId not null, manzelExmanzelId =null

Vytáhneme si všechny záznamy z Vazba_KOP_Pripad, kde (kopIDNadrizeny is null a kopTyp=“MANZEL) nebo (kopIDNadrizeny = povinnyManzelId a kopTyp=“MANZEL)

Poté aktualizujeme všechny vazby. Jsou tyto možnosti:

  1. AISEO vrátilo, že je subjekt Vdovec. Pak obdobně dle nastaveni se změní vazba nebo úkol AISEO vrátilo u manžela příznak VDOV-EC/A. Požadovaná úprava platnosti vazby kop z NULL -> {0}, Při aktualizaci vazby upravuje kopUpravil, kopUpraveno, KopPlatnostDo
  2. Jestli nevrátilo, že je vdovec pak se rozvedli. Zase úprava dle nastaveni. Při aktualizaci se upravuje kopUpravil, kopUpraveno, kopPlatnostDo, kopTyp=“EXMANZEL. Úkol typu Požadovaná úprava vazby kop MANZEL -> EXMANZEL

Vrátil se povinný manžel a nový manžel

Muže nastat, jestli je manžel jako lustrovaný subjekt.

Hodnoty: povinnyPovinnyId is null, povinnyManzelId not null, manzelExmanzelId not null

Vytáhneme si všechny záznamy z Vazba_KOP_Pripad, kde (kopIDNadrizeny is null a kopTyp=“MANZEL) nebo (kopIDNadrizeny = povinnyManzelId a kopTyp=“MANZEL). Z této kolekce ještě vybereme všechny manželé tzn. (kopIDklient is not manzelExmanzelId) and (kopIDNadrizeny is not manzelExmanzelId.) Poté aktualizujeme vazby z MANZEL-> EXMANZEL. Nebo se vytvoří úkol „Požadovaná úprava vazby kop MANZEL -> EXMANZEL“. Dále mohou nastat 2 situace:

  • Alespoň jedna z vazeb je manžel, který se vrátil

Jeli tato vazba typu EXMANZEL, pak se změní vazba zase dle nastavení. Úkol bude „Požadovaná úprava vazby kop EXMANZEL -> MANZEL“. Při úpravě se nastaví kopPlatnostDo na null a kopPlatnostDo na datum uvedený v odpovědi nebo datum importu. Pokud vazba sedí pak se aktualizuje pouze v případě, jestli má uvedený datum kopPlatnostDo. Úkol Skončená platnost vazby kop. Požadovaná úprava platnosti vazby kop do z {0} -> NULL

  • Postižený manžel není ve vazbách

Jestli není pak se založí nová vazba s hodnotami kopIDNadrizeny= povinnyManzelId, kopDruh=“POVINNY“, kopZadal, kopZadano, kopPlatnostDo= buď datum z odpovědi nebo datum vložení vazby a vloží se do výsledku „nový záznam“

Import ROB

Všechny položky z odpovědi se importují pouze když mají nějakou hodnotu. Jinak systém neprovádí žádnou činnost.

10. AIFO

Vytáhneme si z tabulky Vazba_ISZR záznam o lustrovaném subjektu. Jestli nemá uvedené AIFO tak jej vložíme z odpovědi. Nastavíme hodnoty AIFO_OverenoStav=“ Success“, AIFO, AIFO_Overeno = true, AIFO_OverenoDatum. Táto úprava se dělá v pozadí a není k tomu žádná notifikace změny.

11. Datová schránka

Pracuje se pouze když subjekt nemá uvedenou datovou schránku v KlientiAdresy. Poté se vytvoří výsledek nový záznam a přidáme schránku do databáze. Vyplňuje se klaZadal, klaZadano, klaZdrojZjistení=“ISZR ROB“, datovaSchranka.

12. Datum narození

Získáme datum narození z odpovědi a zkontrolujme s databázi:
• Jestli klient nemá uveden datum narození tak se vloží. Poté se vytvoří výsledek nový záznam
• Jestli je datum narození rozdílné pak se vytvoří úkol U Subjektu {jméno subjektu} nesouhlasí datum narození“, „U subjektu {jméno subjektu} je zadáno datum narození {původní datum}, podle AISEO je však datum narození {datum z odpovědi}.“

13. Datum Úmrtí

• Jestli klient nemá uveden datum úmrtí tak se vloží. Poté se vytvoří výsledek nový záznam. Ovšem pokud je subjekt Povinny také se vytvoří úkol Povinny {jméno subjektu} zemřel k datu {datum úmrtí} pro Úkol pro při povinný zemřel
• Jestli je datum úmrtí nesedí s datem uvedeným v databázi pak je výsledek položky změna.

14. Jméno Příjmení

• Jméno
Pokud nemá uvedeno jméno tak se vloží (výsledek nový záznam). Jestli je rozdílné vytvoří se úkol pro Úkol pro při změně jména nebo příjmení. Výsledek položky bude změna.
• Příjmení – stejný princip jak u jména.
• ZařaditJako – upraví se pouze při změně.

15. Občanství

Na základe hodnoty IDStat z odpovědi zjistíme zkratku státu a poté porovnáme. Pokud klient nemá uveden stát tak se přidá a výsledek bude nový záznam. V opačném případě se zkontroluje, zda je stát stejný a jestli není tak upraví a výsledek bude změna.

16. Adresy

Doručovací adresy
Doručovací se neimportují. Pokud je v odpovědi uvedena doručovací adresa pak se vytvoří úkol pro Úkol pro při nalezení doručovací adresy jiné než trvalá. V poznámce v úkolu bude doručovací adresa.

Trvalá adresa
Pokud je v odpovědi není uvedená Trvalá adresa, ale v databázi klient má uveden nějakou adresu, pak se do poznámky výsledku položky přidá text Subjekt má evidovanou trvalou adresu, ale na základě lustrace z ROB trvalou adresu nemá.

• Nová Trvalá Adresa
Vložíme novou Trvalou adresu. Vyplníme všechny údaje, které nám ROB vrátí. Pokud nevrátí Okres pak ho doplníme dle OkresKod nebo PSC. Předtím jako adresu vložíme do databáze odznačíme starou trvalou adresu na doručovací (pokud existuje). Dle nastaveni Odznačovat doručovací adresy u existujících adres se buď odznačí nebo neodznačí hodnota klaDorucovaciAdresa. Bere se do úvahy i hodnota klaNemenitDorucovaci.
Před vložením nové trvalé adresy odznačíme všechny trvalé adresy klienta v databázi. Nastavíme adresu na Trvalou a pokud neexistuje žádná doručovací adresa v databázi tak zároveň na Doručovací.
Poté se zjistí, zda je adresa Ohlašovna na základe klaKodAdresy nebo Ulice_PSC_CP_CO.
Výsledek položky bude nový záznam.

• Existující Trvalá Adresa
Jestli je v databázi pak si ji vytáhneme a provedeme aktualizaci. V pozadí bez notifikace upravíme hodnoty klaCisloDomovniDruh, klaCislodomovni, klaCisloOrientaci, klaUliceNazev= „zapisuje se Ulice a když není tak CastObce“. V případě, kdyby tato adresa nebyla v databázi uvedena trvala tak ji nastavíme na trvalou. Výsledek položky bude změna. Upraví se hodnoty klaZdrojZjistení=“ISZR ROB“, klaDatumZjisteni, klaPlatnostOd.

Změny zadaných adresy

Při aktualizaci existujících adres se také upravují některé hodnoty. Podle následujícího nastavení mužem určit, které hodnota se nemají aktualizovat u adresy.
Při aktualizaci adresy needitovat hodnoty [ExMobiliarni;ExDorucovaci;PobytDleUsneseni;AdresaProverena;DorucovaciUvedenaUcastnikem;Provozovna]“

Spuštění addinu


Samotné ISZR obsahují Registr obyvatel (ROB) a dále kompozitní službu AISEO. Do obou částí se musí vyřídit přístup do testovacího prostředí a až následně do produkčního prostředí.

Postup registrace

1. Požádat o testovací přístup do ISZR pomocí formuláře, musí se vygenerovat i asymetrický klíč. Více informací najdete na stránkách Exekutorské komory v sekci pro exekutory.

2. Po vyřízení testovacího přístupu do ISZR – ROB, musíte požádat o přístup do produkčního prostředí ISZR – ROB, a zároveň o přístup do testovacího prostředí AISEO.

3. Po vyřízení testovacího přístupu do AISEO musíte provést lustraci fyzické osoby v testovacím prostředí. Pro usnadnění jsme naprogramovali aplikaci, která s tím pomůže. Stáhnout aplikaci.

4. Aplikace vyžaduje nastavení viz.níže.  Vybere se ty lustrace AISEO a můžete začít testovat.

5. Po úspěšném otestování pomocí aplikace se vrátí 6 XML souborů. Následně musíte požádat o přístup do produkčního prostředí a tyto soubory přiložit k žádosti o přístup do produkčního prostředí.

6. Po kladném vyřízení žádosti o přístup do produkčního prostředí musíte pomocí testovací aplikace vyměnit testovací certifikáty za produkční certifikáty. Návod je taktéž uveden níže.

Testovací aplikace

V záložce Nastavení je obecné nastavení připojení a zasílaní požadavků na SZR.

  • Kód AIS – kód přidělený každému úřadu. Nachází se v PDF přiděleném od SZR – AIS ID
  • Kód agendy – A479
  • Kód role – CR1932
  • Sériové číslo certifikátu – SN testovacího certifikátu přiděleného od SZR. Ten je potřeba nainstalovat do current user úložiště
  • Kód OVM – IČO úřadu
  • Timeout webové služby – 500
  • Adresa webové služby – pro testovací prostředí https://egon.gov.cz/publikace/

Nainstalovaný certifikát najdete přes IssuedBy: Informacni system zakladnich registru SUBCA1. Kopírujte jeho sériové číslo i s mezerami.


Nastavení bude uložené do databáze přes zadaný connestion string. Ten se dá zadat ručně jako řetězec, nebo přes  „…“, což je průvodce nastavením cs.
Nastavení je uložené v tabulce zNastaveni. Tlačítko Načíst načítá informace z databáze. Pokud nastavení ještě nebylo uložené, políčka zůstanou prázdné. Tlačítko Uložit ukládá vyplněné nastavení do databáze.
V záložce Lustrace jsou předvyplněné údaje testovacího subjektu. Ty se nemění.
Je potřebné jen zvolit úložiště, kam se výsledný soubor XML uloží.


Stáhnutí certifikátů








Možné důvody neúspěchu

• Nesprávná veřejná IP adresa
• Nevyplněný DNS server
• Testování v AISEU provádíte pomocí certifikátu do produkčního prostředí ROBu. Musí se vše provádět správným certifikátem.