Stav addinu: v běžném provozu
Počet uživatelů (úřadů): 10+

Centrální evidence exekucí

Centrální evidence exekucí je veřejný seznam, který je veden, provozován a spravován Exekutorskou komorou České republiky v souladu s ustanovením § 125 zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád), ve znění pozdějších předpisů. CEE především umožňuje zjišťovat informace o konkrétních exekučních řízeních, zjišťovat, zda je proti konkrétní osobě vedena exekuce podle exekučního řádu, který soudní exekutor byl pověřen provedením exekuce, o jakou vymáhanou povinnost se jedná, kdy byl soudní exekutor pověřen vedením exekuce, zda byla pravomocně odložena či zastavena atd.

Cílem addinu je ve spisu k povinnému zjistit, zda je na něj uvalená jiná exekuce. To provádí vyhledáváním v registru centrální evidence exekucí.

Subjekt

Osoba vedená v registru, může se jednat jak o právnickou tak fyzickou osobu.

Stavy subjektu

Subjekty mohou mít stav podle toho jak je úspěšná komunikace se serverem. A to mohou být následující:

Waiting–  čeká se na odpověď systému

Error – nastala obecná chyba

Druhá a třetí fáze

U tohoto addinu je druhá fáze sloučena s třetí fází.

Vstupní proměnné

Free účet – uživatelské jméno  – Exekutorský účet do CEE
Free účet – heslo – Exekutorský účet do CEE
Placený účet – uživatelské jméno -Placený účet není povinný
Placený účet – heslo – Placený účet není povinný
Stahovat detaily spisů – Indikuje, zda se ke spisu mají stahovat detaily
Upozornění při přiblížení měsíčnímu limitu – Určuje, zda se vytvoří úkol pokud nastane přiblížení k limitu FREE dotazů
Úkol pro při přiblížení měsíčnímu limitu – Komu se vytvořit úkol při blížícím se limitu

Popis činnosti

Dotaz do CEE lze sestavit pro jakýkoliv subjekt. Podmínkou je u právnické osoby zadané IČO, u fyzické osoby buď rodné číslo, nebo jméno, příjmení a datum narození. Pokud pro subjekt nejsou tato data k dispozici, nastaví se stav subjektu na Error.

Exekutorské úřady by měli mít k dispozici FREE účet. Na ten je možné provést měsíčně určitý počat dotazů (většinou 2000). Po vypršení není možné lustrace dále provádět. Existují-li ale nezpracované hromadné součinnosti jsou všechny jeho subjekty nastaveny do stavu Waiting a fáze zůstává, dokud nepřibude kredit a je možno v lustracích pokračovat. Addin dále umožňuje nastavit placený účet. V tomto případě, pokud dojde k vyčerpání kreditů FREE účtu je použit placený účet.
V závislosti na nastavení lze zapnout generování úkolů při přiblížení se měsíčnímu limitu. V tomto případě je vygenerován úkol při překročení posledních 200, 100 a 50-ti dotazů. Tato informace je také zapsána do logu Evolio Serveru pod ID 3850.

Pokud jsou nalezeny exekuce pro daného povinného, jsou vždy staženy základní informace a odečte se jeden kredit z FREE účtu. Dále v závislosti na nastavení se stahuje detail pro daný spis. Pozor! Stažení detail pro každý spis je zpoplatněno zvlášť. Tedy má-li povinný 10 exekucí a je zapnuto stahování detailu, lustrace tohoto povinného odečte z FREE účtu 11 kreditů.

Pro každý subjekt při pozitivní lustraci jsou na disk uloženy dva soubory:
Odpověď CEE.xml – obsahuje odpověď služby serializovanou do HTML
Odpověď CEE.html – obsahuje odpověď ve formátu HTML



Čtvrtá fáze

Subjekt je naimportován s následujícími výsledky lustrace:

  •  „Není klientem“ – negativní lustrace – pro subjekt nenalezeny žádné exekuce v CEE
  •  „Je klientem – beze změny“ – v úkonech u spisu již nalezen záznam se stejnými výsledky
  •  „Je klientem – změna“ – v úkonech u spisu nalezen záznam s rozdílnými výsledky
  •  „Je klientem – nový záznam“ – v úkonech u spisu nenalezen záznam
  •  „Chyba při zpracování lustrace“ – došlo k chybě – např. subjekt nemá zadáno IČO, byl tedy nastaven stav subjektu na Error.

Do poznámky jsou pak vždy vypsány čísla spisů, které byli v CEE u povinného nalezeny.
Např.: Nalezeno 1 záznamů o exekucích
Spis:121 EX 7916/09(Nařízení exekuce:31.8.2010)
Dále jsou importovány k úkonu všechny soubory, které k subjektu patří.