FAQ

Nelze mi vyhledávat datové schránky

nemáte povolen příjem a odesílání poštovní/komerční zprávy

Při zpětném stažení odeslaných zpráv nikde nevidím přílohy

Zpětné stažení zpráv neodeslaných Evoliem, stáhne zprávu a k ní ZFO, ve kterém přílohy jsou. Ke zprávě přílohy nemá jak přidat.

Jak to funguje s časovým razítkem? Musí si jej zákazník obstarat sám nebo AveSoft? Kdo pak platí používání časového razítka?. Kde se o časové razítko žádá?

O časové razítko si žádá zákazník. Používání se účtuje zákazníkovi. Platí se každé použití časového razítka. Adresa časového razítka se zadává jen jednou u jedné certifikační autority. Certifikáty s podpisy jsou zvlášť.

Kde najdu historii poštovní zprávy (co se s ní dělo)? A Kdo ji zadal?

Historie zprávy je vidět v detailu zprávy. Kdo ji zadal nebo upravil zde vidět není. Tato informace je uložená v databázi, ale skrytá před uživateli.

Lze poslat email nebo jakoukoliv zprávu více příjemcům

Zatím ne.

Jaká je cena komerčních zpráv? Kde se musí požádat o možnost zasílat komerční zprávy?

Cenu zná Česká Pošta. Tam, kde jste si nechali zřidit datovou schránku. Na CZECH POINTu. Nebo zaškrtnutím příslušné volby v prostředí administrativní části klientského portálu ISDS. Po odeslání žádosti je dodávání Poštovních datových zpráv povoleno ihned, bez dalšího schvalování Správcem.

Lze u zpráv nastavit úkol?

Úkol jako takový, co s danou zprávou udělat, to nemůžete. Ale pomocí připínačku, lze určit, kdy má být zpráva zpracována. Případně, kdo má zprávu řešit pomocí přidělit.

Lze mít přehledy o zaměstnancích, kdo má jaké pošty k vyřízení a zda dodržuje termíny?

Pomocí na zakázku vyrobeného reportu do Přehledy a statistiky.

Lze donastavit možnost využívání vlastních standardizovaných šablon (word)?

Zatím ne.

Certifikát je u DS automaticky?

ZFO soubor je automaticky podepsán certifikátem s časovým razítkem. Přílohy zprávy, tj. dokumenty s hlavním obsahem, systém datových schránek nijak nemění ani nepodpisuje. Podepsání dokumentu lze provést před odesláním v Evoliu DS.

Když pošlu datovou zprávu, když jsem o certifikát nežádal, má platnost originálu?

Ano

Evolio - Datové schránky - SDK

Je postaven na technoligii .NET 2.0. Takže pokud chcete SDK používat musíte používat .NET jazyky (VB .NET, C#).

Tisk průvodky datové zprávy – nyní lze jen z uloženého ZFO souboru. Lze nastavit tak, aby šlo tisknout přímo po otevření datové zprávy (ten list, kde je odesílatel, kdy posláno, předmět…)

V obou případech je možno uložit variantu ZFO na disk a odtud vytisknout. V Evolio DS je možné vytisknout rovnou z programu. Dokumenty je třeba tisknout zvlášť v obou variantách.

Chyba 401

Může být způsobena vypršením hesla nebo certifikátu. Ověřte přihlášení na https://www.mojedatovaschranka.cz/PortalDS/

Požadavky na software

  1. MS SQL SERVER 2005 a výš
  2. MS Windows Server 2003 a výše v případě, že budete provozovat databázi Evolia na serveru
  3. MS Windows XP a výše v případě, že budete provozovat databázi na klientské stanici
  4. MS .NET 4.0

Ze začátku budu mít jen 1 datovou schránku, ale do budoucna plánujeme přidat další. Veškerou agendu povede 1 uživatel na 1 PC a několik dalších uživatelů by spíše jen nahlíželo

Záleží o kolik uživatelů by se jednalo. Produkt Evolio - Datové Schránky existuje ve 4 variantách (Standard, Premium, Premium AK, Corporate).
Více o cenách a licencích na http://www.datoveschranky.com/

Požaduji i časové razítko a elektronický podpis dokumentů a mít to vše v jednom

Minimálně Verzi Premium

Existuje nějaká možnost pro nahlédnutí do datového schránky, případně takové věci jako ověření existence schránky příjemce, kontrola velikosti příloh, upozornění na vypršení hesla atd?

Náhled do datové schránky zatím není. Ověření existence schránky není automatizováno a jediný zatím možný způsob je, otevřít daný subjekt a vyhledat pro něj datovou schránku. Upozornění na vypršení hesla DS je na hlavním okně apliakce ihned po příhlášení. Jsou zde vidět pouze účty, na které má uživatel právo.

Lze dokumenty podepisovat již existujícím podpisovým certifikátem?

Ano

Jak je realizovaná podpora Ave softu v případě nějakých vzniklých problémů?

Podpora funguje prostřednictvím hotline, kde problémy řešíme na dálku. Pokud to nelze, přijedeme.

Archivace vyřešených datových zpráv

Zálohou databáze Evolia. Lze i přímo z aplikace.

Nasazení aplikace ve firemním doménovém prostředí

Aplikaci nezajímá v jakém je prostředí, důležité je plně funkční síťové připojení na SQL server. To znamená, že jste schopni se na databázi SQL napojit z kteréhokoliv počítače.

Podpora virtualizace aplikace

Pokud se jedná o virtualizaci PC a serveru, pak aplikaci nezajímá v jakém je prostředí, důležité je plně funkční síťové připojení na SQL server. To znamená, že jste schopni se na databázi SQL napojit z kteréhokoliv počítače.

Ověřování uživatelů pomocí Active Directory

Pokud použijete ověřování uživatelů pomocí Active Directory proti SQL serveru. Pak musíte zařídit uživatelům z AD přístup do SQL.

Identifikace aplikace vůči ISDS pro stahování/odesílání datových zpráv uživatelským jménem + heslem nebo i certifikátem

Aplikace umožňuje přihlášení jménem + heslem nebo certifikátem.

Automatický běh stahování/odesílání datových zpráv mezi ISDS a aplikací

Pomocí Evolio Serveru

Vazba aplikace pouze na jednu datovou schránku v ISDS

Lze pouze řešit omezením uživatelů na možnost použití jemu definovaných účtů datových schránek pomocí „majitelů účtů“. Nebo 1 datová schránka = 1 celá Evolio databáze => 1 aplikace pro 1 ds. Doporučujeme řešit omezením uživatelů uvnitř aplikace.

Emailová notifikace při příjmu nových datových zpráv z ISDS pro obsluhu podatelny, emailová notifikace uživatelům při přidělení datové zprávy z podatelny

Aplikace samotná tuto funkci neobsahuje, nicméně je to možné řešit pomocí SQL SERVERu pomocí triggeru nad některou z tabulek (Podatelna, PodatelnaPolozky, DataboxIncoming…) nebo pomocí Evolio Serveru

Manipulace s více datovými zprávami současně v aplikaci

Musíte vědět, co přesně chcete. Poté jsme schopni pomocí filtru/reportu v Přehledy a statistiky naprogramovat SQL dotazy a příkazy, které budou provádět trvalé změny nad záznamy v databázi Evolia.

Výstupní reporty z aplikace

Přehledy a statistiky. Nadefinujete, co přesně chcete zobrazit a my naprogramujeme SQL dotaz do databáze Evolia. reporty lze exportovat do Excelu, XMl, CSV