Obsah


1 - Problém
2 - Příčina
3 - Řešení
   3.1. Okamžité řešení
   3.2. Systémové řešení
4 - Klíčová slova

1 - Problém

Uživatel normálně pracuje s Evoliem. Při načtení dat (např. dalšího spisu na kartu) nebo při ukládání změn se objeví přesýpací hodiny. Po chvíli se zobrazí hlášení, které obsahuje slovo Timeout, např.

Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

nebo

Chyba při ukládání do tabulky SmlouvyProdukt (ID=841805174): Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.



POZOR !!! Někdy se hlášení může objevit v češtině (závisí na konfiguraci počítače).
V tom případě se slovo Timeout nahrazuje výrazem Časový limit

Chyba při ukládání do tabulky UpozorněníKlienta (ID_UPOZORNĚNÍ=-1527597685): Vypršel časový limit. Časový limit vypršel před dokončením operace nebo server neodpovídá.



2 - Příčina

Příčin je bohužel mnoho. Mezi nejobvyklejší patří:
  • Přetížení serveru různými aplikacemi - často se stává, že na serveru nepracuje jen Evolio, ale i další programy.
  • Dočasné přetížení serveru uživateli - např. před koncem směny chtějí všichni uživatelé rychle dokončit práci.
  • Vytížení serveru při vytváření zálohy
  • Vytížení serveru při spuštění náročného filtru z Knihovny filtrů
  • Hardwarový problém - např. poškozený řadič

3 - Řešení

3.1. Okamžité řešení

Okamžitým řešením je zopakování operace. Pokud se Timeout vyskytne např. při ukládání, tak zkuste data uložit po cca 30-ti sekundách znovu. Pokud šlo o dočasné přetížení serveru (nejčastější příčina), tak se data podaří uložit.

3.2. Systémové řešení

Důležité je vysledovat, za jakých okolností Timeout vzniká:
  • při jakých činnostech
  • zda jen některým uživatelům
  • jestli někdo pracoval v té době na serveru (např. implementátoři)
  • jak často se Timeout vyskytuje
  • jestli se ho opakováním operace podaří vyřešit

Na základě výše uvedených informací je možné výskyt Timeoutů z velké části vyřešit (např. posílením serveru, zavedením pravidel pro uživatele apod.).


4 - Klíčová slova

timeout, časový limit, ukládání, načítání, uložení, načtení