Nové rozúčtovací profily mají za úkol přinést větší pružnost zejména pro větší úřady. Zároveň přichází možnost vytvářet specializované profily užitečné pro všechny úřady, např. rozúčtování sloučených spisů. Tím se sníží zejména nároky na preciznost a kontrolu od pracovníků úřadů, kteří mají na starosti finalizaci spisu.

V tomto dokumentu budeme postupně doplňovat informace v závislosti na vývoji jednotlivých částí. V tomto okamžiku ještě probíhá vývoj a testování.

Standardní uložená procedura pro použití [rozuctovani].[FinanceRozuctovaniSp]

Nové nastavení rozúčtovacích profilů

Přidání nového profilu obsahuje více možností (zatím nejsou k dispozici všechny varianty):


Klasický profil

Je rozšířen o možnost výpočtu uloženou procedurou. Pokud je vyplněno pole Uložená  procedura, znamená to, že došlo k nahrazení algoritmu vestavěného do Finance Managera a že výpočet rozdělení financí probíhá v databázi pomocí uložených procedur. Nadále se používá seznam skupin položek a jejich pořadí tak, jako u dosavadního výpočtu.

Důvod, proč k tomuto rozšíření došlo je, aby úřady dokázaly ovlivnit algoritmus výpočtu a zohlednit jejich požadavky. Pod polem pro výběr typu profilu je pole pro název uložené procedury (zadává se i se schématem):


 

Profil rozúčtování dle typů položek

Přináší hned několik změn a nových možností:

  • Pořadí rozúčtování se určuje pro jednotlivé typy financí (finanční položky). Pokud máte např. více druhů jistin, tak lze přesně definovat pořadí, v jakém se mají rozúčtovávat.
  • Nově přibyla možnost určit, zda se má procentuálně rozúčtovávat položka z platby nebo nároku. Příklad: Jistina je 100 tis Kč, došlá platba 10 tis Kč. Pokud platí volba Procento u položky je z nároku položky a u jistiny je nastaveno 50%, tak rozúčtování bude na tuto položku rozúčtovávat všechny platby, dokud se neuhradí 50 tis Kč. Teprve pak se půjde na další položku. Pokud by volba byla Procento z platby, tak se na jistinu dá 50% z došlé platby, což by bylo 5 tis Kč a pak by se šlo na další položku.
  • Možnost Rozdělit procentuálně platbu umožňuje před rozúčtováním rozdělit platbu na dvě části (na stranu oprávněného a exekutora) a pak každou část rozúčtovat dle definovaného pořadí. Hlavním smyslem je transparentní rozdělení platby hned na začátku rozúčtování.

 


Profil rozúčtování dle pořadí položek ve spise

Byl primárně vytvořen pro práci se sloučenými spisy. Rozúčtování probíhá dle pořadí položek tak, jak je definováno ve spise. Jeho nastavení je proto omezeno na minimum.


Použití profilu

Profily, které spouštějí proceduru mají nyní vlastní tlačítko ve spise v sekci Platby příchozí, kterým se spouští okno pro výběr profilu:


 


Před rozúčtováním proběhne výzva k uložení spisu a po rozúčtování se spis automaticky aktualizuje. Vlastní rozúčtování proběhne po výběru profilu kliknutím na tlačítko Rozúčtování.

Pro potřeby vyladění uložené procedury jsou k dispozici sloupce, které umožňují se v rozúčtování zorientovat. Vysvětlení mechanismu rozúčtování a funkce konkrétních sloupců je mimo rozsah tohoto článku a bude úřadům poskytnuto jinou formou. V této fázi nelze rozúčtování uložit - zatím je k dispozici jen pro kontrolu správnosti.

Image Placeholder